انتشارات رویان پژوه
ورود / عضویت
فهرست موضوعی
ورود

اولین همایش سلامت دهان انجمن دندانپزشکان عمومی

اولین همایش سلامت دهان انجمن دندانپزشکان عمومی




دبیر علمی اولین همایش سلامت دهان انجمن دندانپزشکان عمومی ایران، گفت: اولین همایش سلامت دهان با رویکردی نوین و کاملاً متفاوت، تابستان ۹۷ در تهران برگزار می‌شود.





دکتر عبدالحمید ظفرمند اظهار کرد: ما برای اولین بار در ایران همایشی را تحت عنوان همایش سلامت دهان با یک رویکردی کاملا متفاوت برگزار خواهیم کرد، چون موضع ارتقاء سلامت دهان یک موضع علمی و مدیریتی است و چنین رویکرد و نگاهی، انگیزه برگزاری این همایش است.



عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: این همایش دو هدف دارد، آشنایی همکاران با مؤلفه های قانونی و اجتماعی مختلفی که در ارتقاء سلامت دهان نقش دارند، و جلب توجه مسئولین اجرایی کشور به جایگاه ویژه حوزه سلامت دهان و مبانی سیاست گذاری در این حوزه است.

دبیر علمی اولین همایش سلامت دهان انجمن دندانپزشکان عمومی ایران، گفت: عوامل بسیار متعددی در سلامت دهان و دندان نقش دارند، اگر بخواهیم که سطح سلامت دهان جامعه را ارتقا دهیم و همینطور هزینه های سلامت دهان را برای مردم و نظام اجرایی را کاهش دهیم، ‌باید به همه این موارد توجه ویژه‌ای داشته باشیم. آموزش بهداشت تنها یکی از راهکارهای ارتقاء سلامت دهان جامعه است.

ظفرمند اظهار کرد: ما در حوزه بهداشت نیز باید نگاه کلان‌تری داشته باشیم و همچینین در حوزه آموزش اهرم های بسیار موثرتری داریم. در حوزه مواد و تجهیزات نیز نکات قابل توجه زیادی وجود دارد که می بایست به آنها نیز توجه کرد و البته بسیاری موارد دیگر که در این همایش می توانیم چهار عنوان آن را مورد مداقه و بحث قرار دهیم.

وی همچنین تصریح کرد: اگر بخواهیم به اهداف ۱۴۰۴ که کاهش هزینه از جیب مردم است و اهداف برنامه پنجم توسعه دست یابیم، باید به همه‌ مؤلفه های مؤثر در ارتقاء سلامت دهان توجه داشته باشیم و گرنه برنامه ها موجب اتلاف منابع مالی و مهم تر، نیروی انسانی می شود. 

عضو کمیته سلامت دهان انجمن دندانپزشکان عمومی ایران، اظهار کرد: تلاش داریم سازمان بهداشت جهانی را با کمک دفتر همکاری های این سازمان مستقر در دانشگاه شهید بهشتی با توجه به محوریت نقش جمهوری اسلامی ایران در منطقه EMRO را درگیر این همایش کنیم.

ظفرمند یادآور شد: این همایش ۲۷ تا ۲۹ تیر ماه ۹۷ در هتل المپیک تهران برگزار خواهد شد.


۱۰ تیر ۱۳۹۷
اخبار

ناشران شایسته تقدیر سی امین جشنواره کتاب سال دانشجویی معرفی شدند

آیین اختتامیه سی‌امین جشنواره ملی کتاب سال دانشجویی با تقدیر از برگزیدگان جشنواره، ناشران برتر، استاد خادم کتاب، مروج کتاب و استاد برجسته در حوزه تالیف برگزار شد. اختتامیه سی‌امین جشنواره ملی ...
files-dandanpezeshki-news-920431images-3942ffa61d331728fcb88745dbb19a2e.jpg