انتشارات رویان پژوه
ورود / عضویت
فهرست موضوعی
ورود

مسواکی که خمیردندان را حذف می‌کند!

 مسواکی که خمیردندان را حذف می‌کند!




معرفی مسواکی که در عوض خمیردندان با یونیزاسیون دندان‌ها را تمیز می‌کند!





یک کارخانه ژاپنی تولید لوازم خانگی و شخصی، ادعا کرده مسواک الکتریکی ساخته است که برای تمیز کردن دندان‌ها نیازی به خمیردندان ندارد.

به گزارش ژاپن تودِی، کمپانی سان‌یی (Sanyei) که در توکیو واقع است، در کریسمس از مسواک جدید خود که نام آن را یون‌سِی (ION-Sei) گذاشته در بریتانیا رونمایی کرده است. یون‌سی در زبان ژاپنی به معنای طبیعت یونیک است.

سازنده این مسواک جدید می‌گوید در ساختار آن از اشعه ماوراءبنفش و یک میله تیتانیوم دی‌اکسید (TiO2) استفاده شده است و تنها با آب و بزاق دهان می‌تواند الکترون‌ها و یون‌هایی تولید کند که از رشد باکتری‌ها جلوگیری می‌کند.

ion-sei ion-sei-review-brush

کمپانی سان‌یی گفته است استفاده مداوم از این مسواک، باعث کاهش تولید پلاک‌های دندانی می‌شود؛ در حالی‌که مسواک‌های قدیمی برقی، فقط با برس زدن باکتری‌ها را از سطح دندان‌ها برمی‌دارند، اما بعد از چند ساعت دوباره باکتری‌های جدیدی در آن محل جانشین می‌شوند. از دیگر مزایایی که برای یون‌سی ذکر شده، این است که با لرزشی که از طریق نیروی امواج صوتی ایجاد می‌کند، جرم‌های روی دندان را پاک می‌کند. یون‌سی برس‌های بسیار نرمی دارد و هر بار مسواک زدن با آن، دو دقیقه طول می‌کشد. شخص می‌تواند یکی از سه حالت شستشوی «حساس برای دندان‌های حساس»، «استاندارد برای مسواک زدن روزانه» یا «عمیق برای شستشوی شدیدتر» را انتخاب کند.

این کمپانی تلاش کرده در ساخت مسواک جدیدش، با در هم آمیختن تکنولوژی ژاپن و طراحی آلمانی یک محصول منحصر به فرد و خوش‌دست بسازد که محصول نهایی، یک مسواک بسیار سبک از آب در آمده است. برس این مسواک بسیار نرم است و سعی شده با استفاده از فن‌آوری روز به‌جای برس زدن خشن که ممکن است به لثه‌ها و مینای دندان آسیب برساند آن‌ها را تمیز کند.


منبع: دندانه
۱۶ دی ۱۳۹۷
اخبار

ناشران شایسته تقدیر سی امین جشنواره کتاب سال دانشجویی معرفی شدند

آیین اختتامیه سی‌امین جشنواره ملی کتاب سال دانشجویی با تقدیر از برگزیدگان جشنواره، ناشران برتر، استاد خادم کتاب، مروج کتاب و استاد برجسته در حوزه تالیف برگزار شد. اختتامیه سی‌امین جشنواره ملی ...
files-dandanpezeshki-news-920431images-3942ffa61d331728fcb88745dbb19a2e.jpg