انتشارات رویان پژوه
ورود / عضویت
فهرست موضوعی
ورود

بررسی جنسیت و تخصص روسای دانشکده‌های دندانپزشکی کشور

بررسی جنسیت و تخصص روسای دانشکده‌های دندانپزشکی کشور




تعداد دانشکده‌های دندانپزشکی کشور بدون احتساب پردیس‌های خودگردان چهل و یک واحد است؛ شامل ۳۶ دانشکده دندانپزشکی سراسری و پنج دانشکده دندان‌پزشکی آزاد.






در آستانه سال تحطیلی ۹۹-۹۸ مروری داشتیم بر مشخصات روسای دانشکده‌های دندانپزشکی کشور و جنسیت و تخصص آنها را بررسی کرده‌ایم که پیش روی شماست:

از میان ۴۱ رییس دانشکده‌های دندانپزشکی ایران (در سال۹۸) سی و شش نفر (۸۳٪) مرد و هفت نفر (۱۷٪) زن هستند. این در حالی است که در سال۹۷ تعداد روسای زن دانشکده‌های دندانپزشکی کشور شش نفر بود.

Dean of the Faculty of Dentistry1

بررسی مدرک تحصیلی و تخصص روسای دانشکده‌های دندانپزشکی کشور نشان می‌دهد از میان ۴۱ رییس، یک نفر دارای مدرک دندانپزشک عمومی و یک نفر دارای مدرک غیر مرتبط با دندانپزشکی (دکترای فیزیولوژی) است و سایر روسا دارای مدرک تخصصی دندانپزشکی هستند.

در میان روسای دانشکده‌ها متخصصان اندودانتیکس با ریاست بر ۹ دانشکده و متخصصان جراحی دهان، فک و صورت با ریاست بر ۶ دانشکده رکورد دار هستند. رتبه‌های بعدی در اختیار متخصصان دندانپزشکی ترمیمی و پریودانتیکس (با ۵مورد) و متخصصان بیماری‌های دهان، فک و صورت و دندانپزشکی کودکان (با ۴مورد) است. نکته جالب اینکه دانش‌آموختگان PhD سلامت دهان و دندانپزشکی اجتماعی و زیست مواد دندانی هیچ سهمی در میان روسای دانشکده‌های دندانپزشکی کشور ندارند.

Dean of the Faculty of Dentistry3 بررسی رشته تخصصی روسای دانشکده های دندانپزشکی سراسری بر اساس تیپ بندی دانشگاه ها:

Dean of the Faculty of Dentistry4

لیست کامل اسامی روسای دانشکده‌های دندانپزشکی کشور را در تصویر زیر ببینید:

Dean of the Faculty of Dentistry2


۰۴ شهریور ۱۳۹۸
اخبار

ناشران شایسته تقدیر سی امین جشنواره کتاب سال دانشجویی معرفی شدند

آیین اختتامیه سی‌امین جشنواره ملی کتاب سال دانشجویی با تقدیر از برگزیدگان جشنواره، ناشران برتر، استاد خادم کتاب، مروج کتاب و استاد برجسته در حوزه تالیف برگزار شد. اختتامیه سی‌امین جشنواره ملی ...
files-dandanpezeshki-news-920431images-3942ffa61d331728fcb88745dbb19a2e.jpg